Niniejszy Regulamin odnosi się do sklepu internetowego oraz do platformy B2B dla klientów hurtowych, zwanej dalej Sklepem. Dokument określa prawa i obowiązki firmy Profi Kamil Kosierkiewicz, zwanej dalej Sprzedającym, w zakresie obsługi transakcji sprzedaży oraz procesów z tym związanych. Regulamin stanowi ponadto o prawach i obowiązkach Klienta, nazywanego dalej Kupującym.
§1. Informacje podstawowe.
- Platforma sprzedaży detalicznej i hurtowej znajduje się pod adresem: https://profi-group.com.pl.
- Witryna prowadzona jest przez firmę:
Profi Kamil Kosierkiewicz
ul. Stanisława Witkiewicza 16
44-100 Gliwice
NIP: 969-131-03-79
- Dane kontaktowe Sprzedającego:
- poczta e-mail - formularz na stronie: https://profi-group.com.pl/kontakt,
- nr telefonu: +48 532 375 555,
- adres siedziby: Profi Kamil Kosierkiewicz, ul. Stanisława Witkiewicza 16, 44-100 Gliwice.
- Dokonanie zakupów w Sklepie, oznacza akceptację niniejszego Regulaminu.
- Sklep służy do dokonywania zakupów tylko na terytorium Rzeczpospolitej Polski. Nie ma możliwości wysyłki zamówień za granicę.
- Ceny podane w Sklepie są cenami brutto i zawierają podatek VAT.
§2. Zasady ogólne.
- Wszelkie spory będą w miarę możliwości załatwiane na drodze polubownej.
- Gdyby jednak nie było to możliwe, wówczas sprawy będą kierowane do sądu właściwego dla siedziby pozwanego lub dla miejsca wykonania umowy.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiany takie nie będą w żaden sposób naruszać praw Kupującego, jeśli złożył zamówienie lub zawarł umowę przed zmianą Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego oraz przepisy Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu Cywilnego i przepisy Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 2021 r.
§3. Warunki dotyczące składania zamówień.
- Sklep pozwala na zakupy przez cały rok, również w dni wolne od pracy.
- Zamówienia złożone w dni robocze będą realizowane w ciągu 24 godzin od zaksięgowania płatności lub od złożenia zamówienia z płatnością za pobraniem.
- Zamówienia złożone w dni wolne będą realizowane w najbliższy przypadający dzień roboczy.
- W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia, np. z powodu awarii, inwentaryzacji, itp., Kupujący zostanie poinformowany o nowym terminie realizacji zamówienia. Informacje te będą dostępne dla Klienta na stronach Sklepu.
- Sklep umożliwia Kupującemu rejestrację. W ten sposób tworzone jest dla niego konto na Platformie, co umożliwia zakup towarów.
- Konto Kupującego na Platformie prowadzone jest nieodpłatnie i bezterminowo. Klient ma pełne prawo do wglądu do swoich danych, ich aktualizacji, modyfikacji, a także ich usunięcia i rozwiązania umowy.
Rozwiązanie umowy nie będzie możliwe, jeśli Sprzedający jest w trakcie realizacji zamówienia złożonego przez Kupującego. Wówczas rozwiązanie umowy nastąpi po zrealizowaniu zamówienia Klienta. - W celu utworzenia konta w Sklepie, konieczne jest wypełnienie formularza i podanie następujących danych: imię, nazwisko, dane adresowe, e-mail, numer telefonu, a także hasło do ochrony konta.
- Sprzedający poinformuje Kupującego drogą mailową o utworzeniu konta, co jest równoznaczne z zawarciem Umowy na prowadzenie konta Klienta w Sklepie. Dodatkowo Sprzedający przekaże w mailu informacje organizacyjne i inne wymagane prawem.
- Zamówienie będzie mogło być zrealizowane tylko, jeśli Kupujący poda prawdziwe i poprawne dane oraz dokona płatności.
- Po zaksięgowaniu płatności Klienta, Sprzedający poinformuje o tym fakcie drogą mailową, a następnie przystąpi do realizacji zamówienia.
- W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia lub w przypadku powstania opóźnienia, Sprzedający niezwłocznie powiadomi o tym fakcie Kupującego.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do wstrzymania zamówień niezgodnych z regulaminem lub warunkami aktualnie obowiązujących promocji.
- Towar wysyłany jest za pośrednictwem wyspecjalizowanych firm Kurierskich, a za wysyłkę płaci Kupujący, zgodnie z cennikiem. Istnieje również możliwość osobistego odbioru towaru.
- Całkowity czas dostawy zaczyna się w momencie złożenia zamówienia przez Kupującego, a kończy w momencie dostarczenia przesyłki do Klienta. Czas ten nie powinien przekroczyć 24 h w dni robocze.
- Całkowity koszt zamówienia to łączna cena zamówionych towarów i koszty wysyłki. Sumaryczny koszt dostawy podawany jest na stronach Sklepu w ostatnim etapie składania zamówienia, przed potwierdzeniem złożenia zamówienia. Aktualne ceny dostaw znajdują się w cenniku.
- Faktura VAT, dokument potwierdzający zakup, dołączona będzie do przesyłki.
- Dopuszczalne formy płatności na Platformie, to:
- Przelew na rachunek bankowy Sprzedającego.
- Pobranie płacone kurierowi przy odbiorze przesyłki.
- Błyskawiczne przelewy on-line, realizowane za pomocą systemu szybkich płatności internetowych.
- Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
§4. Reklamacje – zgłoszenie niezgodności towaru z umową.
- W przypadku, gdy Kupujący jest firmą, podmiotem gospodarczym lub instytucją, wyłącza się przepisy o rękojmi zawarte w Kodeksie Cywilnym.
- Sprzedający odpowiada za wady towaru z tytułu rękojmi, jeśli wada produktu zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od daty zakupu towaru.
- Reklamacje można zgłaszać telefonicznie, mailowo lub pocztą tradycyjną. Dane kontaktowe podano w §1, punkcie 3.
- Kupujący ma prawo żądać odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny, chyba, że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni wadliwy produkt na wolny od wad, albo usunie wadę.
- Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest dostarczenie przez Kupującego:
- Reklamowanego towaru na adres siedziby firmy Profi Kamil Kosierkiewicz.
- Jednoznacznego dowodu zakupu.
- Wypełnionego formularza reklamacyjnego, który zawierać powinien opis usterki i reklamacji, a także wskazanie roszczenia.
- Sprzedający ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji, liczone od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci. Jeżeli Sprzedający nie ustosunkuje się w tym czasie do żądań Kupującego, oznacza to, że uznaje te żądania za zasadne. Jeśli naprawa wiąże się z dostarczeniem nowego lub naprawionego produktu, koszty transportu ponosi Sprzedający.
- W razie odesłania uszkodzonego sprzętu, Kupujący jest zobowiązany umieścić na liście przewozowym w polu „zadeklarowana wartość”, cenę zakupu reklamowanego towaru. Kwota ta stanowić będzie deklarację wartości ubezpieczenia.
- Sprzedający odrzuci zgłoszenia reklamacyjne, wynikające z nieprawidłowego użytkowania sprzętu, w razie jego uszkodzenia mechanicznego pochodzenia zewnętrznego, a także w sytuacji, gdy sprzęt nosi ślady naprawy wykonanej przez Kupującego we własnym zakresie.
§5. Warunki zwrotów i odstąpienia od umowy kupna / sprzedaży.
- Kupujący może odstąpić od umowy, bez ponoszenia jakichkolwiek konsekwencji oraz bez podania przyczyny w ciągu 14 dni, liczonych od momentu otrzymania produktu.
- Zwracane produkty należy odesłać w terminie maksymalnie 16 dni od momentu zgłoszenia odstąpienia od umowy.
- Zwracane produkty muszą być kompletne i nie mogą nosić śladów użytkowania ani śladów uszkodzeń mechanicznych pochodzenia zewnętrznego.
- Aby odstąpić od umowy, Kupujący musi poinformować Sprzedającego o swojej decyzji, przesyłając jednoznaczne oświadczenie w wersji pisemnej. Oświadczenie może mieć dowolny format, ważne, by było jednoznaczne i precyzyjnie wskazywało, o jaką rzecz chodzi.
- Kupujący może wysłać oświadczenie pocztą elektroniczną, tradycyjną lub dostarczyć je osobiście do siedziby Sprzedającego.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedający niezwłocznie zwróci Kupującemu koszty produktu oraz transportu, nie później, niż 14 dni liczone od dnia, w którym Sprzedający otrzymał zwracany towar.
- Sprzedający dokona zwrotu poniesionych kosztów przy użyciu tej samej metody płatności, której użył Kupujący, płacąc za produkt, chyba, że Kupujący zażąda innej formy płatności. Kupujący nie ponosi żadnych dodatkowych opłat.
- Kupujący ponosi koszty związane ze zwrotem towaru Sprzedającemu.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Kupującemu, jeśli dotyczy rzeczy nieprefabrykowanej, wyprodukowanej wg specyfikacji Kupującego lub służącej zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
§6. Ochrona danych osobowych
- Złożenie zamówienia przez Kupującego oznacza, że akceptuje on niniejszy Regulamin oraz zgadza się na przetwarzanie i wykorzystanie jego danych osobowych w celu realizacji zamówienia.
- Kupujący może zgodzić się na otrzymywanie informacji handlowych lub marketingowych od Sprzedającego, ale nie ma takiego obowiązku. Zgoda jest dobrowolna.
- Sprzedający nie będzie udostępniał danych osobowych Kupującego innym podmiotom, chyba, że zmuszą go do tego przepisy prawa, np. poprzez wezwanie sądowe.
- Dane osobowe gromadzone są z należytą starannością i chronione przed dostępem osób nieupoważnionych, zgodnie z obowiązującą ustawą o ochronie danych osobowych.
- Kupujący ma prawo do wglądu do swoich danych i ich poprawienia. Może także zażądać zaprzestania przetwarzania danych przez Sprzedającego.
- Kupujący może poprawić swoje dane bezpośrednio w sklepie internetowym lub na platformie B2B. Może też wysłać wiadomość e-mail na adres poczty elektronicznej Sprzedającego lub poprzez formularz kontaktowy, zawarty na stronie.